Träning & anekdot
Idag körde jag 4st 2km-intervaller i hög fart. Tämligen ointressant. Jag behöver få upp farten innan helgen. Idag var en bra dag att bättra på den egenskapen.
Under intervallerna kom jag att tänka på juniortysken som inte kunde starta Niedersachen Rundt. Det var under ett intervallpass, likt det jag körde idag, som tysken bröt handleden. Vi båda tränade på våra tempocyklar på landsvägen utanför hotellet. Jag hejade en gång, utan svar. Jag hejade en andra gång, utan svar. Tysken tittade bara ner i sitt framhjul och körde. Den tredje gången stod det dock en bil parkerad där jag förväntade mig möta tysken. I kofångaren satt det en tempocykel. Tysken satt i lagets teambil som i ilfart åkte till sjukhuset.
Troligtvis hade den blyga cyklisten återigen stirrat i framhjulet och missat den parkerade bilen. Det spetsiga tempostyret hade letat sig in i bilens vänstra baklykta.
Jag var sugen på att fota cykeln. Men av respekt för min konkurrent valde jag att låta bli.
De två pinnarna i mitten var de som fastnade i bilen för tysken.
Egen egenföretagare
Helt egen egenföretagare är jag inte. Ida arbetar tillsammans med mig i MTC samt en del övrig verksamhet. Som tränare står jag dock helt på egna ben. Tidigare har jag samarbetat med PS coaching. De har förmedlat klienter som jag har tränat. Numera jobbar jag utan dem. Jag vill kunna arbeta utan tyglar och ha full kontroll över vad jag gör. När det dessutom rullar på i den takt det gör för mig finns ingen anledning att blanda in fler parter.
Fast egentligen kan ni glömma ovanstående. Jag blev självklart ovän med Pasi sedan jag sprungit fel på Borås Triathlon och blev fyra istället för två.
Eller inte.
Pasi (VD för PS Coaching) är en mycket god vän och kollega. Det känns lite tråkigt att börja arbeta utan honom och PS. Förmodligen möts våra vägar någon annanstans. Pasi är en kille som är svår att missa. Han är precis överallt.
Snart dags för Tristar Madrid 111. Det blir grymt kul! Och visst ser de tre i täten snabba ut? Jag hoppas på stenhårt motstånd och en ordentlig bredd i startfältet.