Jag har skrivit ihop ett preliminärt schema för veckans träning med hjälp av Simon. Denna veckan kör jag intensivt på cykeln med fokus på syreupptagningsförmåga. Jag ska även försöka ta mig ner under 1:10 min på 100m i simning och sedan förlänga mina intervaller.

  • Tisdag – 4×4 min 95% av Vo2 max. Vila 3 min mellan intervallerna + 10 min lätt löpning
  • Onsdag – Simning, teknik + 1h cykling på tempocykeln + 30 min löpning varav 10 min i HIM-fart + styrka för ben
  • Torsdag – Simning Maxintervaller + 90 min cykel + 60 min löpning + styrka för överkropp
  • Fredag – Cykel 6×3 min velodrom + 10 min löp efteråt
  • Lördag – Simning teknik + Cykel 2h cirkulation
  • Söndag – Simning maxintervaller + 45 min löp, varav 5×1 min i tävlingsfart för att ladda upp för måndagens pass

Cykelpasset blir på en utomhusvelodrom här på ön. Jag har inte tillträde till velodromen i Palma eftersom jag inte skaffat någon bancykel ännu. Om jag är på ön till hösten skaffar jag en bancykel tills dess. Istället för att investera i en bancykel väljer jag att köra fler tävlingar istället.

Velodrom träning är perfekt i Ses Salines på Mallorca. Andreas Lindén kör cykelpass på velodrom för att bli starkare som triathlet. En utomhusvelodrom är få förunnat. Men på Mallorca finns de överallt.

Velodromträning i Ses Salines. Utomhusvelodrom med betong i de doserade kurvorna samt asfalt under resten av varvet. Cykelträningen kommer ske här våren 2013 mellan alla cykelläger och triathlonläger.

Velodromen ligger i Ses Salines. Det ligger en bit härifrån men det är helt klart värt en utflykt. Vädret ska bli strålande. Ida följer självklart med för att fotografera. Att lägga ner tid och planering på passen ger mig än mer motivation. För att komma upp i den belastningen jag behöver krävs det att jag är ordentligt motiverad.

2 Comments

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *